Viagra w Twoim kręgosłupie

22 Wrzesień, 2017

Czego Twój ortopeda Ci nie powie.

Na problemy ze wzwodem narzeka coraz więcej mężczyzn zgłaszających się do gabinetu z bólem kręgosłupa. Dlatego postanawiam wziąć problem sprawności seksualnej pod lupę. Według badań ponad połowę mężczyzn między 40 a 70 lat dotykają problemy ze wzwodem. Coraz częściej problem ten dotyczy również mężczyzn poniżej 40 roku życia. Szacunki statystyczne wskazują, że z kłopotami ze wzwodem zmaga się ponad 3,5 miliona Polaków.

Czym jest erekcja? To mechanizm unoszenia i usztywnienia członka do góry oraz utrzymania go we właściwej pozycji. To obraz zewnętrzny i efekt tego, co dzieje się w środku. A co tam się dzieje? Do ciał jamistych, z których składa się penis napływa krew i wypełnia je. Jednocześnie blokowany jest odpływ krwi z tej części ciała. Co z tego wynika? Wynika z tego to, że sprawność członka nie zależy od niego samego, ale od kondycji układu krążenia, a konkretnie naczyń krwionośnych. Skąd wiadomo, kiedy krew ma napłynąć do penisa i wywołać erekcję? Dzieje się to na skutek sygnałów docierających z mózgu podnieconego mężczyzny do zakończeń nerwowych znajdujących się w członku. i co za tym idzie Twoja sprawność seksualna wprost uzależniona jest od stanu Twojego kręgosłupa.

Bardzo często przyczyną osłabionej erekcji u mężczyzn jest brak lub mało ruchu. Spędzanie wolnego czasu z telewizorem, przy komputerze, z kuflem i słonymi przekąskami to prosta i krótka droga do utraty satysfakcji z seksu. Jej brak wywołuje również nadmierny stres, brak odpowiedniej dawki odpoczynku, pracoholizm i zaburzenia snu. O Twojej sprawności seksualnej decyduje więc fizyczna kondycja układów: krążenia, hormonalnego, neurologicznego i tu dotykamy Twojego kręgosłupa. To właśnie rdzeń kręgowy ochraniany przez kręgi Twojej Columna Vertebralis  przewodzi sygnały z mózgu mężczyzny do zakończeń nerwowych członka. Dlatego tak istotna jest jego kondycja i zdrowie. Zanim sięgniesz po niebieską tabletkę by stać się smerfem Osiłkiem (czyt. osiołkiem) w Swojej sypialni zadbaj o swój kręgosłup, zwłaszcza odcinek lędźwiowy. Zacznij od ruchu: rower, pływanie, nordic walking, schody zamiast windy każda aktywność będzie zbawieniem dla Twojego kręgosłupa. Najwyższa pora na zdrową dietę. Zdroworozsądkowe limitowanie tłuszczów zwierzęcych, zamiana białego pieczywa na ciemne, pełnoziarniste, zastąpienie sztucznych słodkości naturalnymi słodyczami typu świeże i suszone owoce, ograniczenie cukru i soli, wyeliminowanie słonych przekąsek i byle jakiego jedzenia na mieście, włączenie do codziennych posiłków surowych, gotowanych i duszonych warzyw, częstsze sięganie po: ryby, jaja, kasze, makarony i ryże pełnoziarniste, zastąpienie słodkich soków i napojów sokami naturalnymi i wodą mineralną pozwolą na nowo korzystać z alkowy.

Panowie czas na powrót do zdrowia. Od bólu kręgosłupa, bioder, lędźwi uwolni Cię japońska terapia Yumeiho.  Zrównoważoną komunikację przywróci australijska terapia Bowena.

W następnym odcinku: Psyche w próbie męskości.