Medytacja prowadzona dla początkujących

27 Marzec, 2017

 

photo credit: freepik

Medytacja przynosi wiele korzyści. Zrozumienie swojej natury. Pozwala uwolnić się od niepokoju. Jest środkiem do osiągnięcia spokoju umysłu.

Zapraszam na zajęcia „Medytacji Prowadzonej dla początkujących” wszystkich, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z medytacją, a do tej pory nie mieli takiej możliwości, czy determinacji, żeby rozpocząć samodzielną praktykę.

(ze względu na ograniczoną liczbę miejsc konieczne są zapisy e-mail: alicja@mojatransformacja.net lub tel/sms 518 343 952)

„Joga to nie tylko ćwiczenia fizyczne (praktyka asan), joga to sztuka/droga/nauka prowadząca do wytworzenia związku między ciałem, umysłem i to co można nazwać duchem/duszą, klasyczna joga (jogasutry wg Patanjalego) zakłada ośmiostopniową ścieżkę – yamy, niyamy, asany, pranayama, pratyahara (wycofanie zmysłów – relaks ciała), dharana (koncentracja), dhyana (medytacja) i samadhi, zatem bez relaksacji i koncentracji nie ma medytacji, jeżeli zaś chodzi o samą medytację, prowadzi do niej wiele dróg np medytacja buddyjska, zen, therawada, medytacja w ruchu Gurdzijewa, TM, mindfulness i inne, każda z tych ścieżek wskazuje konkretne ćwiczenia/techniki, które wykorzystuję na zajęciach – są opisane i wykorzystywane przez uznanych nauczycieli (lub opisane w pismach typu Visuddhimagga), medytacja to praktyka własna, wewnętrzna, „medytacja prowadzona” – to formuła zajęć podczas których osoba uczestnicząca podąża za głosem prowadzącego/lektora, zajęcia, które odbędą się w środę to medytacja prowadzona dla początkujących, zaznajomienie z zagadnieniem, będą trwać godzinę (asany rozluźniające/krótka sesja jogi nidry (rotacja świadomości ciała)+ ćwiczenia medytacyjne np koncentracja na oddechu).” Alicja Kawałek

Alicja Kawałek dyplomowana nauczycielka jogi i relaksacji, dziennikarka od wielu lat praktykuje różne style jogi, jako sposób pracy z ciałem i umysłem który w najbardziej naturalny sposób prowadzi do głębokiego kontaktu z samym sobą i otoczeniem, co z kolei silnie wpływa na poprawę jakości życia. W obszarze jej zainteresowań znajdują się azjatyckie techniki relaksacyjne, medytacja oraz metody redukcji stresu.
Współtworzy i redaguje internetowy magazyn mojatransformacja.net. Magazyn publikuje artykuły autorstwa Alicji o holistycznym podejściu do życia i zdrowia, jodze oraz sposobach zmniejszania stresu.